Az Urak szigete, a Nyulak szigete Árpád-házi királyaink óta kedvelt és kiemelt pontja a fővárosnak
A hídfők és a pillérek pneumatikus alapozásra épültek
A lóvasút 1879. június 19-én indult. Vonalait 1894-ben villamosították
A 6 párhuzamos íven álló hidat - 9 hónap késéssel - 1876. április 30-án adták át a forgalomnak
A szárnyhíd építését az 1899. évi VII. törvénycikk rendelte el
A szárnyhíd próbaterhelésére 1900. július 10-13. között került sor. Az ünnepélyes avatás augusztus 19-én történt
Még az ostrom utolsó napjaiban cölöphidat vert a vörös hadsereg a szigeten keresztül, a Császár fürdő irányában
A híd kiszélesítésének munkái 1935-37-ben
A mederpillér pneumatikus alapozása 1935-ben
1944. november 4-én, máig tisztázatlan körülmények hatására, a már aláaknázott híd balparti első medernyílása alatt fölrobbant a töltet
A híd első, átfogóbb felújítása 1978-79-ben
2003. nyarán a szigeti pillér alatti zátonyról megmenthettek több olyan kőfaragványt-csonkot, ami még az ostrom idején rongálódott meg
2008. őszén, a budai alsó rakpart átépítése, a tervezett főgyűjtő csatorna építése kapcsán végzett részleges mederkotrás során több vasszerkezet-csonk került a felszínre
Tarlós István a Margit híd ünnepélyes átadásán
A híd budai parti pillérében zsolnai majolikacsempével díszítették az aluljárót